Tuesday, March 31, 2009

Ketuk Kepala itu Tandanya Mesra

hahahaha...aku dah lama nak buat entry ni..memang lama tak silap masa tu aku baru sampai sini..dan kejadian tu aku lihat waktu aku dalam subway kat Busan...kalau yang minat tengok cerita2 korea ni mesti tahu adegan yang aku maksudkan ni..ala main ketuk2=pukul=tempeleng kepala tu tandanya sayang..hahaha nak percaya atau tidak tu aku tak paksa ok...bukan apa aku tengok dalam subway ada sepasang couple ni..gurau dia main pukul2 kepala..alamak memang sah macam yang aku tengok dalam cerita korea waktu kat malaysia dulu...ops nanti dulu, aku bukan peminat cerita korea ok..tapi aku pernah la tengok cerita yang panjang berjela tu..ala2 marathon orang kata...gila kasar gurauan tu...kalau korang la yang ada awek atau pakwe sanggup ker nak buat camtu..ok mungkin benda tu bukan budaya kita dan nampak sangat pelik dan jangalkan bila nak buat..hehehe...tapi ada je buat bila kemesraan tu takde lagi..betul kan2x???
main2 ketuk kepala ni selain couple..antara sombey (senior) dan hubey (junior) juga adalah perkara biasa..sebab dulu waktu dalam kelas selamber jer somber sengkeh kepala hubey dia..hehehe..nasib dia tak buat kat aku kan...kalau dia cuba buat tengok dia dapat apa pula dari aku..masa tu aku memang bagi tempeleng kepala "tandanya mesra" la juga...kihkihkih...
kalau mak ketuk kepala anak tu biasa sangat la aku tengok...erm tu la budaya orang sini kan...tapi aku rasa dah tak banyak dipraktikkan..sebab jarang juga aku nampak sekali sekala tu ada la...mungkin dari ketuk kepala dah bertukar ke tepuk manja tak pun cium tangan ker..hehehe...alamak aku dah pandai2 buat teori sendiri pula...sebelum aku datang sini..ada seorang senior ni tak habis2 suruh aku praktikkan main tempeleng kepala ni..dia kata senang aku nanti nak addapt..ceh hampas jer senior aku tu...kalau kat malaysia specialy melayu kan pantang betul orang main kepala ni...sentuh sikit jer habis keluar ayat "wei bapa aku bayar zakat fitrah ni"...tapi tu la lain padang lain belalang...

ps:erm apa barang main sengkeh kepala ni..kalau aku wrestling terus...hahahaha(gurau2)..cukup la sekadar cubitan manja yang singgah dibadan...(^_~)

5 comments:

John Iverson said...

Lain org lain budaya sis... jgn pulak nnt klu kita jpa, ko tempeleng n ketuk pale aku plak... hehe...

Oasis said...

Aku pun tak suka sgt orang main kpala aku. Klu kepala yg kat bawak ok la. Ahaks...

orangorang said...

apa punya budaya la ketuk2 kepala kan?? klu aku la yg kena ketuk, boleh bergaduh rasanya. klu couple pulak, mmg cari pasal nak clash namanya.

tapi kan, sbb ko dh lm ddk sn, mesti ko dh terbiasa dgn budaya sana jugak kan?? pasni klu aku terketuk kepala ko, ko jgn marah tau. tu semua "gurauan sayang" je tu.hehehehe

moon said...

yess!! dah bleh ar ketuk2 pale dia pas nie... kata sayang... jgn marah naaa... kakakakakak

Anggerik Hutan said...

john,
ish takkan la nak buat mcm tu john..aku tak main kepala2 ni

oasis,
huh apakah tu?

orang2,
ehh mane boleh kalo aku yang terketuk kepala ok la..ko mane biasa hahahaha chhoooiiiii...

twin,
huhuhuhu taaakkk mooooo la twin..