Monday, March 09, 2009

Happy Birthday

Selamat hari lahir buat abah tercinta...hehehe..ehhh bukan hari ni tau..tapi sabtu lepas (7 march)...semoga abah sihat,panjang umur, dimurahkan rezeki, diberi kebahagian dan kesihatan yang baik...mmuuuuaahhhsss sayang abah..(^_~)
Sepanjang yang aku ingat...abah aku kalau nak pukul anak perempuan tak pernah guna benda lain kecuali baju dia..aku memang tak pernah kena pukul dengan tali pinggang ker rotan ker..kalau dia tak marah baju la jadi pemukul dia..tapi kalau dia marah memang boleh buat aku menangis la...dia bukan marah teruk pun tapi aku ni kalau abah atau mama aku marah memang air mata ni laju je nak mengalir...terakhir aku kena marah dengan abah waktu kat genting..huhuhu..lepas tu kalau aku merajuk ker abah memang pandai ambil hati...aku ingat lagi waktu abah suruh simpan kan ikan keli masak berlada untuk abang dan pada masa yang sama aku tak makan lagi ikan keli tu..bukan salah abah aku pun sebab dia baru balik kerja so dia tak tahu pun sama ada aku dah makan atau belum..tu pun boleh buat aku kecil hati..aku memang tak makan ikan keli tu..lepas dinner tu abah aku tengok aku masak makanan lain...dia jadi pelik then adik aku la bocor rahsia cakap aku tak makan lagi...abah datang dekat aku sambil berbisik nak belikan aku McD..aku cakap tak payah la sebab aku dah masak tak nak membazir..tu pun boleh buat aku mengalir air mata...lagi satu masa aku kecil abah belikan adik sandal ada bunga2 then aku nampak...abah tengok aku lain macam je abah pun tanya kakak nak juga ker..aku pun mengangguk..lepas tu abah bawa aku gi beli pula..aku ingat lagi sandal warna merah ada bunga besar...dan aku sangat gembira mempunyai abah yang sangat sporting..memang dari dulu apa sahaja aktiviti sekolah aku abah yang tolong pilihkan..dan sememangnya aku tak pernah menolak...sampai ke university pun apa sahaja aktiviti yang aku lakukan memang abah tahu..dari dulu sampai sekarang kalau bercakap dalam telefon memang abah yang akan bercakap mungkin kerana mama jenis tak suka bercakap dalam telefon tu aku tak nafikan...dan sekarang bila aku di sini abah la yang berchating dengan aku dan mama akan duduk sebelah...kalau aku dilahirkan untuk kali kedua aku tetap memilih abah dan mama untuk menjadi kedua orang tua ku...sesungguhnya aku amat menyayangi mereka berdua...tapi mereka siapa la aku..

5 comments:

John Iverson said...

happy birthday too ur Dad sis

PrinCeSS said...

happy belated beday to abah akak..^^

p/s:oo beday ari sabtu aritu ke..
kire kite makan2 smpena beday abah akakla..hehe

nurul said...

hepi belated besday to your dad gon....

ruiyun said...

Touching! :D *hugs* and happy birthday to you daddy tooooooo!

Anggerik Hutan said...

john,princess,nurul and ruiyin,
thanks guys for the wish..:D