Friday, March 20, 2009

Hormat itu penting

Cerita ni pendapat aku kepada entry seseorang...yurp i do agree with you babe...dalam hidup ni mesti ada mission and plan in our life...and for me just accept and respect of others people life...rambut sama hitam hati lain2..melainkan ko warna rambut ko..memang peribahasa tu jadi lain la....hehehe...seperti "kamu" aku juga ada misi dalam hidup ini...dan aku paling angin bila ada suara2 kat luar sana yang cakap belajar tinggi2 buat apa nanti ke dapur juga..what the hell ko cakap macam tu.. ko support aku belajar ker ko nak cakap macam tu...suka hati aku la..aku paling tak suka orang nak halang atau kutuk2 apa yang aku buat..bukan aku pergi merempit ker merompak ker tu lain cerita la...pernah aku halang apa ko nak buat??takde pun kan...so mine your own businness ok...kalau ko rasa ko tak suka aku prefer ko tutup mulut ko tu jer...kalau ko rasa tak nak telinga ko berdarah atau bernanah la..sebabnya aku bukan jenis nak ambush balik tapi once terkeluar takut pedih dan panas je kang telinga tu...
aku paling kesian bila seseorang tu berfikiran terlalu sempit..apa kata ko buka sikit kotak pemikiran tu dan cuba tengok dunia luar serta fikir panjang sikit kedepan cukup la..bukan nak cakap plan dan apa yang aku fikir bagus...paling tak kita merancang jadi atau tak tu belakang kira..cita2 macam kakak rambut ketak tu cakap kena ada..hidup tanpa cita2 tak kemana kita...dan aku tak nafikan kita tak leh nak expect semua orang ada pemikiran macam tu sebab tu aku kata kena belajar respect life orang lain...kalau tak ramai pula manusia macam aku dengan kakak rambut ketak hahahaha (ko tak kisah kan aku panggil ko kakak rambut ketak)...

7 comments:

an Azita said...

kihkih..rambut ketak ke rambut gulung2..


saya setuju 2002%..!!!sila hormat idup memasing

Anggerik Hutan said...

erm hahaha kalo ketak ada geng abang rambut ketak...kihkih...
erm yeaaaa mari kita ramai setuju...

Sharif John said...

Aku tau entry ni tribute tuk sapa... aku setuju ngan ko... kita ada hak utk menentukan hidup kita sendiri... Bg aku plak, apa yg aku buat mmg dapat tentangan/kutukan mcm2 org... aku buat bodo je... aku anggap diaorg dengki ngan aku je hahaha...
tapikan sister, kadng2 tu sesetengah manusia murah rezekinya... dpt merasa mcm2... sesetengah plak perlu bekerja keras nk dpt something... jalan hidup penuh ngan dugaan... tp xde sbb pn nk give up... cuma perlu bimbingan selalu...
I like ur persistence sister... inspire me to no end... good job...
To sister Ezit, i got ur back ok... do yuor thing gurl

Amin Ahmad said...

apa kes Zai? need my ears?

Anggerik Hutan said...

john,
aku tribute kat sape2 yang penah ckp macam tu..aku jns mmg tak suke org ckkp mcm tu..ckp gn ilmu la..jgn main ckp jer..tu bikin aku pns...
psl rezeki tu sume keje Allah kan..mmg betul aku tak nafikan sesetgh org bole dpt apa yg dieorg nak dgn senang..tapi ade sesetgh plak mmg kn berssh payah..tapi dgn usaha sendr tu aku rasa org tu akan lebih menghargai apa yang dia ada kan...

abang amin,
hohohoho i'm ok bro no worries..still can handle this thing.

Oasis said...

mcm mana rupa rambut ketak yer? 1st time aku dgr nie...

Anggerik Hutan said...

oasis,
rambut ketak = rambut kerinting la wadi..kan cam abg rambut ketak dlm melody tu...hehehe