Monday, December 22, 2008

Terlebih kalsium?

hahaha yeke terlebih kalsium..pepandai je aku buat teori sendiri..erm setiap pagi aku memang minum susu..dan kekadang malam pun aku tibai..sebabnya aku rasa aku dah macam addicted to milk pula..senang cerita nak minum setiap waktu..hohoho..(gila apa ingat air kosong ke nak buat camtu)

Lepas mulut aku ni baik dari ulcer..then pipi sebelah kiri belakang pula sakit..aku ingatkan kenapa..rupa-rupanya dah berlubang dan nak kata luka teruk tak la teruk mane just berlubang sikit..tapi bila makan memang sakit..sebelum ni rasa sakit sebab gigi geraham tu nak tumbuh..kali ni sakit sebab gigi tu semakin besar atau nak tumbuh dengan sempurna entah la nak cakap camner...tu sebab semalam waktu aku chating ngan adik aku..aku cakap la pasal gigi ni..tu yang terkeluar fakta terlebih kalsium hehehehe..sebab aku minum susu terlebih..hahaha..aku rasa macam tak betul je..tapi entah la..nak suruh cabut memang aku tak sanggup la..gigi tu kukuh gila..adusss mesti sakit..kalau kena bius pun sure pastu sakit(memang la orang kata sakit kejap) ...hohohoho..hakikatnya aku memang takut sakit...lagi satu nak cabut sebatang gigi kat sana mahal woooo...insurance aku pula tak expired..

so aku harap, pipi bahagian belakang tu akan pulih la..tak nak ar main cabut gigi...asal la gigi aku besar-besar sangat...tumbuh comel2 dah la..hehehe...

10 comments:

snm | snm said...

merepek la kau terlebih kalsium plak. hemm..ko dh kumur2 dgn air garam?

Anggerik Hutan said...

blum lin..sbb ari tu waktu ulcer aku dh letak garam..ni garam lagi..hehehe..nnti aku buat...

Amin Ahmad said...

macam sama je problem kita? aku suka minum soya. ya, mari kita teruskan teori ini, hoyeh!

Oasis said...

ada gak kes terlebih kalsium yer. Cam aku ni plak x ckp kalsium. Terpaksa ambik capsul kalsium. Tapi kan Zai...sakit gigi ,mmg teruk rasenyer. Nk pecah otak

Anggerik Hutan said...

pewaris reformasi,
hahaha bole2..teori ngarut ni..tapi sebenarnya mcm leh pakai gakkan??hehehe

oasis,
tu wadi..tension tul waktu byk2 keje ni ulcer la sebelum ni mane aku ade ulcer..pastu gigi plak..takpe la...redha je la...byk komplen plak kan..hehehe

Akula Nora said...

huhuhu...terlebih kalsium la plak...

orangorang said...

hahahaha....ye ke terlebih kalsium???
orang ckp klu nk buang kalsium yg terlebih tu, tidola dkt simen tanpa beralas.
semua kalsium ko akan diserap nnt.

Oasis said...

blh tak orang2 jelaskan lagi secara saintifik cam ner kalsium tu blh terserap kluar. Adalah ion2blh berpindah ke lantai dgn cara cam tu?

Anggerik Hutan said...

oasis,
tu ko tanye ngan cik orang2 ngan lebih lanjut..tak silap aku mcm pernah dgr tapi bkn dari orang2..but dari someone else..

orangorang said...

alamak....org2 xtau nk jelaskan cmne.hahaha....