Tuesday, December 23, 2008

Oooo please let me go...

Hari ni prof bawa semua student under dia(maksudnya member2 lab aku)gi makan syabu2(makanan orang korea)..erm ok la happy2 gi makan pastu sebelum balik bergambar kerana cuti winter dah bermula dan ada dak2 lab yang lepas ni habis belajar..ikut perkiraan tadi 3 orang akan habis semester ni..dan aku bakal mendapat member lab yang baru seramai 5 orang(4 laki & 1 perempuan)...

on the way balik tadi tinggal kitaorang bertiga aku,prof dengan seorang lagi dak lab..aduss spoil tul la..bila dia mula cakap bab2 ada benda yang berlaku diluar jangkaan kita..aku faham maksud dia tu..maksudnya kalau aku tak mampu tu menyiapkan segala tugasan segala macamnya...maknanya aku akan stay, tu yang dia nak maksudkan..bagi aku pula aku tahu aku nak habis on time no matter what..susah juga bila kerja bawah prof yang ada nama ni..aku tanya memember lain relaks je tak yah sibuk2 nak publish paper..janji buat eksperiment lepas tu ada data then leh mula tulis thesis...then dia tanya aku lagi bila visa aku expired..visa aku memang akan expired July 24th next year..lepas tu dia cam terdiam sekejap then dia suh aku extend just in case i might need more time in korea...eeuuu please i'm not expecting to live here from what i expected...no..no..no..no...jawapan aku tetap no...

aku dah submit satu paper and sekarang dalam proses lagi..dia cakap dengan aku..aku kena publish at least 2 papers...tu dari awal aku sampai lagi dia nak cakap..ok aku faham..and i'm trying my best to do that..tapi tak fair la tuk aku..bukan aku tak buat kerja sampai dia nak tahan aku..please guys do pray for me..hopefully everthing is undercontrol and i manage to finish all the task on time..sometimes there is a thing that might out of our control...that want scared me most...

ps:dalam kepala otak ni dah ligat berputar,memikirkan segala macam alasan yang aku akan beri untuk habis on time..kalau korang tanya aku nape aku tak nak stay di sini..aku rasa alasan aku sama sahaja dengan mana2 foreigner student yang belajar di korea ni...2 years is more than enough..enough...

5 comments:

snm | snm said...

insyaAllah babe, will pray for u :)
tabah & semangat tu perlu ada tau!

orangorang said...

sure, i'll prey 4 u.
my life boleh jd kelam-kabut klu u xbalik.
i dah rindu sgt pd u.
usahalah publish paper tu. kami semua menyokong dari belakang.

Anggerik Hutan said...

snm & orang,
thanks guys...tu la psl kalo aku tak blk sure ko tak kawinkan ngah..aku akan wat apa saje tuk aku blk ontime..mslhnya aku mmg tak duk sini lebih dari septtnya...

Oasis said...

Tabahkan hati yer...ingatlah org tersayang

Ko blh punyer..

Nadia said...

memang susah bekerjasama dengan orang yang ada nama. Mereka expect lebih daripada keupayaan kita. Act, nadia pernah rasa macam tu jugak masa praktikal dulu..huhuh

p/s: InsyaAllah, everything will be fine :)