Sunday, December 21, 2008

Mungkinkah aku akan keseorangan??

Erm semalam aku sempat menemani yulisma student indonesia yang bakal menjadi housemate aku pada entry yang lepas..plan asalnya hari ni(ahad) tapi memandangkan semalam aku dan dia percuma..jadinya aku mengajak dia ke down town kerana ada keperluan yang dia hendak cari..banyak barang yang dia beli dari hadiah tuk anak2 buahnya sampai la ke hadiah yang hendak dibawa pulang ke indonesia sebagai buah tangan dari sini..selepas itu kami singgah makan diwarung indonesia yang juga menjual makanan khususnya keluaran indonesia..aku tertipu dengan menu yang ditulis..mungkin salah aku juga kerana tidak memahami dengan betul "nasi lele goreng" lele maksudnya ikan keli yerk..dikepala aku ni terbayangkan nasi goreng ikan keli..tapi apa yang aku dapat tu memang sebaliknya..hanya nasi putih sedikit sayur kobis berserta cili sos dan of course ikan keli goreng..huhuhu terima jela lagi pun perut dah lapar waktu tu..harga dia perghh leh tahan mahal 5000won kalau duit malaysia sekarang dalam rm12 la...

lepas tu kitoarang meneruskan percarian barang lagi..dah barang terakhir yang dibeli oleh kawanku ni berupa tas tangan buat maknya..dan selepas kami pulang ke rumah berserta satu travel beg yang baru dibeli khusus untuk meletakkan hadiah2 yang baru dibeli olehnya..dalam perjalanan pulang ke rumah kami terserempak dengan student indonesia yang lain..mereka bertanya kepada yulisma bila mau pulang ke indonesia dibilangnya mungkin juli tahun depan..maksudnya tahun depan bulan julai..

dan selepas solat dia telah keluar untuk menemui kawannya..dan sebaik sahaja dia pulang kerumah semula...dia bagitahu aku dia kena pulang ke indonesia malam ini juga kerana ayah sakit..dengan itu dia bergegas mengemas semua barang2nya..mujur la barang2 masih berada dalam beg kerana dia baru 4 hari berada dirumah aku...aku ingatkan yang dia akan pulang sebentar saja ke indonesia..tapi selepas melihat dia mengemas kesemua barangan baru la aku tahu..yang dia sendiri tidak pasti situasinya selepas ini..ini bermakna peratusan untuk dia akan pulang ke korea semula masih menjadi tanda tanya...malam itu aku bersama temannya dari china telah menghantar dia ke bus terminal..aku sangka dia hanya mahu kami menemaninya ke bus terminal..rupa2nya dia mengajak teman dari china itu sampai ke Incheon..untuk pengetahuan kalian, dari daegu ke Incheon airport bukan la dekat..dan aku terangkan pada dia takde apa yang perlu dirisaukan..kerana ini merupakan kali pertama dia travel seorang diri..jadi aku telah menerangkan pada dia segala keperluan yang perlu dilakukan sebaik sahaja dia tiba disana..oleh itu kami bersepakat menemani dia dibus terminal sehingga jam 2.40..kerana perjalanan dari daegu ke incheon mengambil masa 4.40 minit..ini bermakna dia akan sampai sekitar jam 7.20 pagi..kerana flightnya jam 11 pagi menaiki MAS dan akan transit diMalaysia sebelum bertolak ke medan keesokkan harinya...

aku dan temannya dari china itu sampai semula ke kampus sekitar jam 3 pagi..apa-apa pun aku doakan yang terbaik buat dia dan semoga ayahnya berada dalam keadaan sihat sejahtera..jika jodoh kami panjang,aku dan dia akan bertemu lagi sebaik sahaja dia pulang ke sini semula..dan akan menjadi housemate aku, jika tidak..aku akan tinggal keseorangan sehingga awal bln 7..

13 comments:

snm | snm said...

alalalalla...ciannye kwn aku yg sorg ni!! xpe zai..i know u'll survive..alahai..aku rs sedih plak zai..hemm..

Amin Ahmad said...

balik bila? nak souvenir ok?

snm | snm said...

kau jgn takut k
hari2 online
ko nmpk aku online jek, do buzz me :)

Anggerik Hutan said...

snm,
hohoho aku ok..tapi perasaan ade berteman then kn duk srg..aku rase mcm tu waktu mula2 pindah ke rumah tu sbb duk srg pastu ade kwn msk then skunk kn adapt blk..penat la nak mengadaptasi ni..tapi tu la kehidupan kan..huhuhu..dun worry babe i'm ok..thanks:D

Pewaris reformasi,
insyaAllah dalam bulan 7 ade dh kat msia..nak souvenier takde hal..nnti gua bawa dari sini khas tuk senior ku...hehehehe

Amin Ahmad said...

yay, kau bagi souvenir dan aku belanja makan amacam? boleh kita borak lama2, hahaha

aku ada borak dengan zara..lain mcm dah dia sekarang ek? sangat positif dia sejak kawen. bagusla camtu.

kau bila abes?

cerpelai said...

Waahhh..!! Sudah memasuki stage jiwang la pulak..!! Kehkehkeh..
Tiada siapa dalam dunia ni yang keseorangan.. paling tidak pun Tuhan selalu ada mengiringi setiap langkah kita..!! Alaaa.. ulat dalam batu pun buleh hidup inikan pulak orang.. (cam takde kena mengena je?..)

Hahahahaaa.. salam..!!

Anggerik Hutan said...

pewaris reformasi,
set...betul2 leh lepak lama skit..memandangkan sudah lama takde sesi kutuk mengutuk antara ketua fasi dengan fasi terbaik(hohoho mau bongkak lagi)
borak kat mane abg amin..erm biase la nama pun dh jadi wife kan..die mmg byk berubah dh lagi2 sejak dh kawin ni..
erm insyaAllah bulan 6 pertghan setel sume la..termsuk thesis..so igt nyer dlm buln 7 tu nak blk la..

cerpelai,
hehehe mmg la takde sape yg keseorangan dlm dunia...sebb Allah sentiasa ade bersama umat die..huhu..
erm psl cacing..die takde perasaan la bro..hahaha sebb tu leh tinggal dlm batu..

Anonymous said...

x best nye duk sorg...klu aku, bleh tahan nangis jela ari2 camtu..sepi is sorrow...=P

Anggerik Hutan said...

manny,
erm aku ok je nak duk srg..tapi bl sekejap ade housemate kejap takde tu yang aku tak suke..aku rase ko tau perasaan camtu..takpe la tak lama dah aku kat sini..lagi pun aku kat lab from morning till 10 lebih in the nite..rumah tu mcm hotel ke aku wat..hehehe

Oasis said...

sedey la plak. Tapi nk bwat cam ner...semoga rohnye dicucuri rahmat..eh silap, smoga perjlnan hidupnya lancar sentiasa

Anggerik Hutan said...

oasis,
hahaha terkejut aku bace ko ni wadi..bapa org tu baru sakit...

Akula Nora said...

alamak...ciannyer zai...sabar la dik... harap2 takde paper la yang berlaku kat family si Yulisma tu.

Takpe, kalau boring jenguk2 la blog kengkawan...termasuk akak yang agak malas nak meng'up date' blog nih...huhuhuhu....nantila... skrang tgh waktu tegang. Nak tunggu waktu senggang lambat lagi.

orangorang said...

sabar eh , pape pun orang2 tetap ada untuk jadi kawan anggerik.
nnt klu anggerik trn kl nk jumpe dgn ketua fasi terbaik (baik ke????), anggerik boleh ddk rmh
org2 k. org2 sayang sangat pada anggerik. anggerik kne ingat tau tau selalu.