Monday, December 08, 2008

Birthday dan DVD

Entry yang lepas aku ada wish birthday kat someone kan..so hari sabtu tu aku dan Princess pun main masak-masak..antara menu masakan kami pada hari tu ialah: Tom yam, rendang daging, ayam pop corn, ketam bercili, buah melaka, air teh'o dan kek aiskrim Baskin(aiskrim lagi)..memang masak malaysian food la sebab dah lama tak makan..hehehe..so kita check out gambar-gambar sepanjang hari tu..

Rendang

Bahan mentah


Hidangan tuk makan malam


Tom yam


Kek aiskrim dari Baskin Robin

With birthday girl swee won

From left: Anggerik,swee won,sumaya n singmuk(all malaysian (^-^))

Birthday present:novel n cute little mouse

Lepas makan-makan dalam kul 10.15 kitaorang keluar..cadangannya nak tengok wayang la malam tu tapi sampai je kat sana takde cerita yang menarik hati..nak tengok "Let me in" pun kitaorang dah terlewat tanyangan dah bermula pun..pastu g la check cinema kat downtown kot2 la ada cerita best..erm...hampas sama jer..pastu princess nampak "DVD pang" bilik untuk menonton DVD..so kitaorang pun kesana la..naik atas tu..masuk je pastu pilih cerita yang nak ditonton..aku ni kalau nak tengok sure cerita seram..so aku nampak satu DVD ni "The strangers"..pastu yang lelain ni tengok2 lagi..sudahnya tengok "The strangers" sebab dah tau nak tengok apa..hehehe masuk bilik tu kitaorang pun start la tengok...cerita ni base on true story...



Ni la suasana dalam bilik DVD tu macam bilik berkaraoke gak..aku rasa dalam berempat dalam tu memang cun2 r...hehehe


ps: tengok punya tengok ending ceritanya buat aku dengan yang lelain geram dan menyampah...hehe kalau nak tau tengok la sendiri..(tipah tertipu)

10 comments:

orangorang said...

menariknya xtvt ko. knp x pilih tgk cite antu??kite kn ske cite2 cmtu.

Anggerik Hutan said...

orang2,
bkn tak pilih tapi kebykkannya aku dh tgk n citer korea..so the strangers tu aku tak tgk lagi bajet cite antu rupanya bukan..huhuhuhu

ruiyun said...

Nice movie! :P

snm | snm said...

menu ko sgt menggiurkan ok!

snm | snm said...

smlm masak apa raya?

Anggerik Hutan said...

ruiyun,
for you not for me ar..make me geran sangat...hehehe nway next time we can again :d

snm,
hehehe bersabar lin..raya tak msk apa aku tak cuti pun..tapi cousin housemate aku ajak g mkn dinner..best gak..nasi beriani+ayam berempah kot+kebab(tapi rupa mcm bergedil)+rasmalai(pencuci mulut)sambil2 tgk movie hindustan..hehehehe layan...

Nadia said...

susah tu nak merasa tomyam kat korea..best la kalau pandai masak..huhu..kalau tak pandai mmasak konfom asik nak balik malaysia je..huhu

suka tengok salji kat entri bawah ni =)

Anggerik Hutan said...

nadia,
ㅜㅜ,biasa2 jer..bole la ditelan bila dimsk..hehehe...erm salji ari tu trn skit je..pastu tak lama mane pun..bole la tgk atas kete n daun..kat lantai sume cair..

Oasis said...

Teruja tgk ketam tue...Aku suka gak layan DVD. Kat Malaysia ni aku tak pasti ad ke tak tmpat cam tu

Anggerik Hutan said...

oasis,
nnti wadi kalo aku dh keje..n duk kat area kl or selangor ker..bila aku wat makan2 leh la ajak ko plak kan...msk sesama ker..hehehe