Thursday, December 25, 2008

Support..support..(^_~)

Hari aku dah bertambah baik alhamdullilah, selepas mendapat support dari kawan2 disini dan diMalaysia..sekarang ni aku belajar untuk share problems with others that you called "friend"..kalau nak diikutkan aku bukan la manusia yang suka share masalah dengan orang..aku prefer untuk simpan sendiri dan selesaikan ikut cara aku sendiri..tapi tula bila ada orang yang mendengar at least mereka ada pandangan serta pendapat yang berbeza jadi bolehla kita guna untuk mengatasi masalah ini..thanks guy for being there when i really need some one to talk about..really feel much2 better now..bila difikir secara positif ada kebaikannya bila kita diuji sebegini sekurang2nya kita bertambah kuat dan matang..kalau sebelum ni hidup kita ni bagaikan anak kecil yang sentiasa happy sekarang dah tiba masanya untuk aku "upgrade kehidupan"(aku suka ayat ni)..semua ni merupakan perjalanan dan laluan yang kita perlu tempuhi in order for you to move on..jangan takut untuk berdepan dengan cabaran..kalau sebelum ni aku suka menerima cabaran yang menyebabkan aku teruja untuk melakukannya,kenapa aku tak terima cabaran ni sama seperti kegilaan aku apabila nak naik roller coaster.

ps:kalau roller coaster senang dapat kat daegu ni lama dah aku naik berulang kali..sampai muntah..hehehe

11 comments:

Amin Ahmad said...

yay!

bila kau kaitkan dgn roller coaster, aku senyum sebab ia sangat experiential learning cth tu.

ayat upgrade kehidupan tu macam aku familiar, hehe

ruiyun said...

areee you okaaay? *hugs*

cerpelai said...

Kehkehkeh..
Salam.. lama tak singgah..!!

Kalau kita asyik simpan masalah dalam hati, lama-lama akan jadi penyakit sis..!! Kita ni seperti seberkas penyapu lidi.. (perumpamaan je..) yang mana saling memerlukan antara satu sama lain untuk menyapu setiap habuk dan debu yang bertaburan di atas lantai..!! Takkan nak guna sebatang lidi pulak ye tak?.. Nak sapu hapa?.. Kehkehkeh..

Sama la macam manusia.. Saling memerlukan antara satu sama lain untuk menyelesaikan satu-satu masalah.. Jangan risau tiada kawan kerana kita tetap ada Tuhan sebagai panduan..!!

Tang roller-coaster tu takpe lagi.. Gua paling gayat kalau naik solero shock cam kat Genting tu..!! Dah naik tinggi-tinggi pastu boleh dijatuhkan ke bawah laju-laju pulak..!! Buatnya tertinggal jantung gua kat atas tu tak ke naya?.. Kehkehkeh..

Salam..

Anonymous said...

Alhamdulillah...ko dh makin elok..aku juga harap aku akan makin elok macam ko..happy sharing!!!=P

Anggerik Hutan said...

pewaris reformasi,
hohoho mesti la familiar bro :-p

ruiyun,
baru ok..feel very terible la kakak last few days..huhu..got time we meet yerk..long time already din see each other..

cerpelai,
hohoho tula tapi sebgai manusia kekdg ni kita tak lari dari masalahkan...
hehehe..ckp psl space shot tu mmg tak leh bla..gayat juga seh..tapi kalo lu bro leh cuba yang kat korea ni lagi masyuk coller coaster dia menjunam 85 darjah..punggung tak lekat kat kerusi dah..
roller coaster kat genting tu mainan budak jer..tak adventure langsung..yg tu nak beratus kali pun gua tak heran..hohohoho(berlagak gila ayat ni)

manny,
yea hapi sharing..take care of self tak mo sedey2 kay..cheer up:d

Amin Ahmad said...

sharing is caring kan? :)

Anggerik Hutan said...

pewaris reformasi,
erm tak sume hal sharing is caring..sharing BF and GF consider caring gak ker..hehehe:-p

Oasis said...

aku suka guna prinsip hakunamatata...hidup tanpa risau pasal masalah

Klu ad masalh luahkan pada kwn. Klu tak dpt settle pun atleast rasa lega sket

Anggerik Hutan said...

oasis,
erm bunyi cam sng..tapi nak praktik tu ssh la wadi..lagi2 jns cam aku ni...huhuhu..tapikan kalo tak fikir langsung ade gak keburukan dia..

orangorang said...

happy sangat bila baca yg anggerik dah ok. hari tu, masa anggerik call orang2, orang2 risau sangat dengar suara anggerik.mmg sgt tertekan smpi orang2 pun rasa cam nak nangis.nsb baik org2 berjaya tahan air mata daripada keluar tau.

Anggerik sabar tau. InsyaAllah anggerik boleh balik tepat pada masanya. orang2 agak pasti tentang tu based on pengalaman orang2 knl anggerik.

Orang2 & kawan2 jahanam dah xsabar nk tunggu anggerik. kami semua sepakat dari semasa ke semasa merancang percutian yg anggerik idam2kan tu.

Sabar k. nnt dah balik, orang2 bawa anggerik enjoy puas2. mmmmuahhh....

Anggerik Hutan said...

orang2,
hapinya dgr korang plan percutian..nasib kol kan tak nmpk muka..huhuhu...

amin..mmg nak blk sgt..syg kamu juga..