Wednesday, December 10, 2008

Aidiladha & Lunar Band

Hari raya haji tahun ni sama je macam tahun lepas..aku tak mintak cuti pun dari prof aku..so macam biasa aku ke lab..dan malam sebelum tu cousin housemate aku Sajjad dah ajak gi rumah dia tuk dinner..aku segan gila nak pergi sebab yang lain semuanya lelaki..nasib Nausheen ada ajak Sumaya..so kitaorang pun gi la berdua,yang bestnya kitaorang lepak n makan dalam bilik..memang asing la tak makan dengan yang lelaki..menu malam tu simple tapi sedap:ayam goreng berempah,nasi beriani,kebab (macam bergedil daging + dall) dan dessert yang dipanggil rasmalai..sambil layan cerita bollywood..kiranya raya haji tahun ni aku beraya la juga..(^-^)
-------------------------------------------------------------
Semalam lepas dinner aku dan Tae Im(kawan korea yang aku cerita pada entry lepas) ajak aku pergi tengok orang main muzik secara akustik..aku pun apa lagi memang tak tolak la sebab aku ni pun peminat muzik..aku suka main muzik dan dengar melody rather than lirik dia..aku tak pernah menghayati sesebuah lirik lagu unless orang suruh aku dengar baru aku dengar tu pun kekadang tak sampai setengah lagu aku dah melayang..aku memang tak boleh nak concentret pada lirik..hehehehe...

Untuk dinner kitaorang mana makanan korea yang dipanggil "kalkuksu"kalau tak silap aku..lepas tu sehingga sebentar kat "Kositel" tempat tinggal dia then baru pergi restoran pasta "back to back"..kiranya malam tu memang khas untuk regular customer kat situ la tapi apa2 pun kena booking tempat duduk..hehehe..semalam sebanyak 6 buah lagu telah dimain oleh 4 orang pemuzik yang terdiri dari seorang pemain violin,guitar,base guitar dan percussion..Lunar band ni terdiri daripada 4 orang jer dan hanya seorang wanita..

Selepas persembahan tu tamat owner restoran tu telah menyediakan sedikit juadah yang terdiri daripada: kimbap,tokk,orange dan biskut yang atasnya diletak chess+orange+pisang aku tak tau nama dia apa..hehehe..so layan la..oo sebelum makan-makan tu..tiba-tiba penyanyi kumpulan tu sapa aku..kihkih..glamour jap aku malam tu..bukan aku tegur dia,dia pula yang datang tegur..maybe aku the only foreigner yang ada malam tu dan dia sangat berbesar hati..aku pun apa lagi ambil kesempatan ni untuk bergambar dengan ahli kumpulan Lunar Band..


Lunar band tengah perform..aku duduk belakang sangat so gambar pun tak jelas mane..hehehe


with Tae Im after supper


dan dibawah ni Tadaaaaa bersama Lunar band..hehehehe...tak bajet pun dapat bergambar dengan dieorang sebab aku ni memang pemalu habis la..tapi dah disebabkan penyanyi dia merangkap pemain gitar telah menegur aku..aku apa lagi mengambil kesempatan ni untuk bergambar la..hehehe



ahli Lunar band bertambah seorang from left:pemain guitar base(pemalu gila aku tengok mamat tu),perempuan tu pemain violin,then percussion,aku(piano cewaahh)dan hujung sekali tu penyanyi merangkap kepada pemain guitar utama...hehehe..

ps:happy i can hear the sound of real music..use to it long time ago..miss all those moment with my piano lesson teacher..miss my school band, the angklung club n gamelan team..well music just part of my life..music is a medium of communication.

6 comments:

orangorang said...

wah...menarik ni.bukan ko yg datang nk ambik gambar dgn diorg tp diorang yang cari ko. hebat...hebat....hehehe...

Anggerik Hutan said...

hahaha..singer die teruja sbb ade foreigner dtg..hehehe..aku pun sm teruja tapi cover beb..

snm | snm said...

zai..mcm x pecaye ko ni pemalu..hemppp...kisah dlu2 aku & ketua fasi tu hye skdr ingatan. aku takmo aku tlupe ksh2 dlu even x byk sgt :p bestnye la kan..best nye bila dia sapa ko..klu aku kan, aku request nyanyi lagu khas utk aku :p

Anggerik Hutan said...

snm,
hehehe aku mmg pemalu beb..pemalu abis..mmg slalunya org tak sangka aku ni pemalu..hehehe a'ahkan menda2 tu sme jadi kenangan manis n terindah yang tak mungkin kita lalui lagi...hahaha siap la nak request kalo dh kt aku ni pemalu takdenya aku nak request...:D

Oasis said...

Pemalu la sgt....padahal blakon teater bagai nak rak ni...Haha. Tapi yg pasti seronok jd ko, dpt rasa mkn yg pelik2

Anggerik Hutan said...

oasis,
betul beb aku ni mmg pemalu..dipentas teater aku tidak lagi menjadi diri sendr..cewah..hehehe..tapi didunia realiti "itu aku" bukn "itu kamu"yerk..hehehe