Monday, August 04, 2008

Tak pasal-pasal hari ni aku cuci mesin

Hari ni dari pagi sampai petang aku buat kerja "grinding and sieving" cured resin..hari ni dapat la dalam 15 sampel.lepas tu tetiba ada satu sampel ni waktu aku grinding dia jadi cair pastu melekat-lekat pada mesin..patutla mesin tu macam nak berhenti jer tak boleh nak kisar..sudahnya aku buka erm "tak pasal-pasal aku kena cuci mesin tu" ish penat tau..dah macam tu aku malas nak sambung baki 5 sampel lagi..jawabnya esok jer la aku habiskan..lagi pun tadi memang dah flat betul..letih semacam..

ok la aku ni pun bukan robot leh buat kerja tanpa henti..hehe..berikut merupakan senarai kerja aku setiap kali aku buat eksperimen ni:
1)masak gam minimum 5 jam
2)check dia punya properties macam viscosity,gel time dan solid content
3)Curing of resin 3 jam
4)keluarkan resin dari petri dish hancurkan bagi kecil
5)grinding
6)sieving
7)hydrolysis
8)Acid titration

ok la aku nak layan cerita hantu "The maid" and tak lupa nak ucap sekali lagi pada kawan aku yang menyambut birthday hari ni "happy birthday to you" siapa jer yang aku tahu hari ni korek semalam abang zul a.k.a daddy..May Allah bless you..amin..

No comments: