Thursday, August 07, 2008

Kereta berhias

Pagi tadi on the way nak datang lab berdekatan dengan kafe dormitory aku ternampak satu kereta ni di mana dekat cermin sisi dia ada orang sengaja meletakkan daun..kalau daun sahaja tak apa..ni siap dengan akar-akar lagi..dasyat tul siapa yang buat kerja tu...

Tiba-tiba aku teringat kisah motor aku juga pernah dihias sebegitu rupa..ada orang pernah meletakkan daun-daun kering,bekas minuman yang dah tak ada air(kalau baru lagi boleh la juga aku minum..hehehe)kotak rokok,nota orang jeles..mula-mulanya aku tak tau dan agak pelik apabila setiap kali aku habis kelas aku lihat motor aku penuh dengan benda-benda tu..tapi dah lama tu baru aku tau..

Daun-daun kering aktiviti yang dilakukan oleh 6 jahanam..bukan tu jer siap blok motor aku dengan motor diaorang..jadi aku tak boleh la nak balik terus lepas kelas nak tak nak kena tunggu budak2-budak ni untuk alihkan motor diaorang..tiba-tiba aku terasa macam ada "bodyguard" jer...wahahaha aku terperasan...erm lepas tu aku apa lagi,aku dan aida memulakan sesi membalas dendam..kitaorang pun sibuk jadi tukang hias untuk motor diaorang pula..nasib la motor siapa yang dekat..motor dia la jadi mangsa..hehe..bukan tu jer..satu lagi yang diaorang ni suka buat ialah meninggalkan helmet diatas motor..bukan tak tau kawasan fakulti kitaorang tu memang orang suka curi helmet..alasan diaorang helmet murah(memang pun cap APPOLO)hehe..satu petang tu aku dan aida kitaorang ambil helmet farhan..lepas tu kitaorang pergi isi minyak motor la,pergi kedai la(bawa helmet dia sekali)then kitaorang decide nak pulang kan balik sebab kelas diaorang akan habis tak lama lagi..on the way dekat dengan fakulti..dari jauh aku dah nampak rombongan en farhan tanpa helmet sibuk mencari helmet..hahahaha...padan muka korang tahu pula cuak..hehe nasib dia tak marah..

Pasal bekas minuman tu(sekarang Pn Leha dulu Cik Leha hehe)yang meletakkannya di atas motor aku..dia buat macam tu setiap kali dia balik dari kelas..ada jer kawan-kawan aku ni..tu pun dia sendiri yang bagitahu..terima kasih la yer Leha...hehehe..dan pasal kotak rokok tu aku tak pasti..tapi aku tahu mesti kawan-kawan aku punya kerja juga..(jeles la tu motor aku cantik bongkak sekejap hahaha)

p/s Apa-apa pun korang memang best untuk dibawa bergurau..hehehe..
satu lagi kalau kenderaan orang lain aku memang tak berani la nak buat..kawan-
kawan punya ok lagi la..hehehe..

No comments: