Thursday, September 11, 2008

Susu bayi tidak HALAL ..

susu similac ni adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:
1) Isomil
2) gain
3) gain plus
4) grow
5) pediasure
6) ensure
berkaitan status halal / tak halal tu, harap kita dapat information a.s.a.p

Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu *SIMILAC*. Sorry terpaksa info pasal benda ni untuk pengetahuan mothers to be..and please inform this to ur 'mummy' friends ok. Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna islam malaysia .. susu formula *SIMILAC * diragui status halalnya.Susu ni pun quite famous.. ada di pasaran. Susu tu dipercayai guna hormon dari badan manusia dan susu tu dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya. Susu tu pun
dah dikategorikan tak HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.

inform kawan2ok!..






ps:Credit to Hid...nasib anggerik kanak-kanak fernleaf bukan dumex yer..hehehe

3 comments:

snm | snm said...

saya minum neslo :)
saya juge minum HL milk only :D

kecik2 pula saya seorang kanak2 DUMEX. hampir menjadi model iklan tetapi disebabkan saya membuat onar di tempat casting, maka pengarah iklan terpakasa merejek saya

hahahahah

zai..ni crte betul tau :p

Anggerik Hutan said...

haha yeke..tapi ko buat apa sampai masa kecik2 pun pengarah dah tak suke..kalo dh besar ni lagi la senang2 die rejek kan..hahaha..jgn marah yerk lin..

snm | snm said...

kekekeke :p
aku buat muka la wey..aku takmo senyum..aku pun tak ingat bila & kenapa. yg crte balik ni mama aku.
hahahahah :D