Tuesday, November 11, 2008

Peperoday 11.11

Erm menurut orang korea hari ni merupakan hari "pepero" bersempena dengan nama makanan ringan..ala yang macam biskut panjang yang luarnya disalut coklat tu..disebabkan hari 11.11 dan nombor satu tu rupa macam makanan tu jadi hari ini telah dikatakan sebagai "Hari Pepero".Dan "perayaan" ni disambut oleh golongan remaja kebanyakannya dan juga mereka yang bercouple.

Menurut cerita ini, Hari Pepero telah bermula pada tahun 1994 oleh seorang pelajar perempuan sekolah menengah di Busan, dimana mereka telah menukar Pepero sebagai hadiah antara satu sama lain dengan harapan mereka membesar dan tinggi seperti Pepero.Maksud Pepero ialah "Kurus seperti sticks".hehehe cantik ker kurus seperti sticks..


ni la dia PEPERO


ps:tadi waktu perjalanan pulang kerumah nampak seorang laki ni dapat Pepero bebentuk love..kotak-kotak yang disusun seperti love..hehehe mesti 여자친구 (yoja chingu)aka aweks dia yang bagi..

10 comments:

mOlliE said...

bestnye...hikhik...adik saye suke btol makan ni..:)

Anggerik Hutan said...

hehehe a'ah memang sedap pun makanan merapu2 ni...tu pun la yang dak2 suka..

nadia-ady said...

eh,makanan ni best la..kecik2 dulu selalu makan..huhu..er..kat m'sia pun ada mcm ni kan?tapi nama dia lain skit tp serupa betul :D

wadi said...

Zai, kat 7E ada jual. Ada dua perisa tak silap aku. Coklat n strawberry

fa10 said...

ooo..biskut ni ada kat Mesia...sedap..hg 1.60 sen

Kengkaru Kong said...

kirim saya satu Anggerik...please!!!

Anggerik Hutan said...

nadia,
a'ah kan msia mmg ada pun..

wadi.tul tu wadi tak silap aku pun ade 2 perisa je..

kak faten,
hahaha akk siap igt lagi harga

kengkaru,
kat sn takde ke kong..mesti ade punye kan..kalo nak juga bagi sini alamat kong kt sana...hehehehe:-p

orangorang said...

kat malaysia nama dia NINI COKLAT CELUP. ada 2 perisa mcm yg wadi ckp

wadi said...

Nini coklat celup tu yg laein. Yg ni lg halus

Anggerik Hutan said...

wadi,
a'ah la nini coklat celup tu besarkan..yang ni halus2 tul kata wadi tu orang2..