Sunday, October 12, 2008

Sambutan Hari Raya di Kedutaan

Ahad lepas bersamaan 5 Oktober 08 sambutan bagi hari raya tahun ni telah diadakan dikedutaan Malaysia di Seoul...memang aku bercadang nak sambut raya tahun ni disana..mujur juga kedutaan tak buat waktu hari raya kalau tak sure aku tak merasa la memadangkan raya jatuh hari rabu..walaupun tak dapat makan makanan hari raya tapi cukup bagi aku kerana dapat merayakan bersama-sama pelajar malaysia yang lain..erm di bawah ni gambar sekitar majlis ter berlangsung:










bersama keluarga pegawai JPA En Hanisan

Selepas tu lebih kurang jam 2 kami bertolak pulang ke rumah kak munira untuk mengambil barang dan seterusnya pulang ke Daegu jam 5.05 petang..balik tu kami tak dapat duduk bersama..jadi tempat duduk kami bertiga memang berjauhan..sebelum sampai ke Seoul Yok..aku telah melihat satu kemalangan..dimana sejenis kenderaan seperti traktor yang dipandu oleh ajosshi telah melanggar teksi pada mulanya..yang kemudiannya kemungkinan dia telah terjatuh dan traktor itu telah bergerak dengan dengan sendiri lalu melanggar sebuah kereta lain..aku merasa kesian pula pada ajosshi tu dah la terlanggar teksi pastu langgar kereta lain pula..2 kerosakan pada suatu masa..kalau la aku mempunyai kuasa untuk memberhentikan traktor yang bergerak tu..kerana aku memang boleh melihat traktor itu menuju ke arah kereta satu lagi dalam jarak yang sangat dekat dengan teksi kami..mungkin hari itu adalah hari yang malang buat ajosshi tu..

6 comments:

orangorang said...

ada bertemu jodoh x kat sana? heheheh... mesti jumpe ramai rakyat m'sia kn.

snm said...

zai..ko pki baju color fave aku :)

Anggerik Hutan said...

orangorang,
hahaha apa la ko nie ngah..ade2 jer..mmg ramai jumpe org pun...tapi aku dtg tuk beraya..:-p

snm,
yeke..actually baju ni tuk tahn pas punye mak aku beli..tapi aku dh kat sini..so mak aku buatkan tuk thn ni..:-))

Muhafis said...

best nye dpt stdy luar neg.. oversea.. blaja rerajin yer.. jgn malukan org malaysia..

Anggerik Hutan said...

muhafis,
hehe thanks...sy budak yang baik
:-))

Kengkaru Kong said...

wow...best nye makan kat embassy.. girang gembira macam kat malaysia juga lah kan?