Monday, October 27, 2008

Mari belajar menyebut..

Pagi ni aku pergi lab lambat mentang-mentang prof aku tak de seminggu ni..tapi aku masih banyak kerja yang perlu disettlekan..tak nak cerita panjang cuma tadi waktu kelas specialty in paper masuk-masuk jer prof aku tanya macam nak pronounce perkataan "work" and "walk"

pada aku tak la susah mana nak sebutkan..mungkin orang korea kot dalam huruf dieorang L dengan R tu sama je bila sebut..so bila aku sebut "work" and "walk" bunyi dah memang lain tapi bila prof n classmate aku cuba sebut bunyinya sama jer yang bezanya dieorang tekan kan pada perkataan "walk" tu lebih..siap kalo sebut work tu

sama la juga macam kes lepas dimana perkataan "lower" tu dieorang sebut "lawyer"..bila aku cerita kat kawan yang lawyer tu hangin je die dengar ada ker "lower" disamakan dengan "lawyer"..hehehe nak buat camner dieorang memang ada masalah nak sebut certain word..sebenarnya banyak lagi..sebab tu kalau nak cakap dengan dieorang ni kena betul-betul dengar nanti ada pula yang tersilap tafsir..hehehe..tu jer untuk entry kali ni..adios..

No comments: